Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 28.09.2020, 04:08

Медвинський ліцей

Меню сайту
Пошук на сайті
Google пошук
Новини на форумі

1.     Практична робота №13

(1)

2.     Десятий Клас (10)

(9)

3.     Обгорення організаційних питань

(4)

4.     Форум чи соцмережі

(2)

5.     Збори

(1)

6.     дизайн та вміст форуму

(0)

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 82
Відеоуроки
Корисні посилання

Захист прав дитини

Національна дитяча «гаряча» лінія


 

Національна дитяча «гаряча лінія»

Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія з питань запобігання домашнього насильства,
торгівлі людьми та гендерної дискримінації

Національна дитяча гаряча лінія

nz.ua
Календар
«  Вересень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Ткаченко Наталія Вікторівна

                                                                                                                                                       Урок №40

(конспект відкритого уроку з математики в 5 класі в І семестрі)

вчитель: Ткаченко Н. В.

Тема уроку: квадрат і куб числа

Мета уроку: ознайомити учнів з квадратом і кубом числа, навчити учнів обчислювати вирази зі степенями. Розвивати мислення, увагу, пам'ять. Виховувати чесність, порядність.

Хід уроку

І Актуалізація опорних знань учнів. Перевірка домашнього завдання.

Перевіряю Д/з. за записами на дошці, які виконані до уроку.

ІІ Викладення нового матеріалу.

Єдиний шлях, який веде до знань, - це діяльність.

Б. Шоу

   Тому я бажаю всім учням, щоб ви здобували знання і не були бездіяльними. Повідомляю тему і мету уроку, висвітлюю завдання на урок.

   Чи можемо ми на сьогодні знайти значення виразу 7·8 – 42. Цих знань, що ми маємо на сьогоднішній день недостатньо, але під кінець уроку ми зможемо дати відповідь на це запитання і знайти значення виразу.

План подачі нового матеріалу:

1). Перегляд уроку «Квадрат і куб числа» з використанням комп’ютера і проектора.

2). Мотивація в рубриці «Хочеш знати ще більше?» (підручник, стор. 114).

(Поняття – степінь числа). З цим поняттям ми будемо зустрічатися протягом всього шкільного курсу математики, тому дуже важливо закласти «повноцінний фундамент нашого будинку».

3). Відомості з історії (позначення сучасні степеня запропонував французький математик Рене Декарт, раніше були інші назви – відомості з додаткових джерел).

4). Отже при обчисленні значень виразу спочатку обчислюють дію піднесення до степеня, потім дія в дужках, множення, ділення і т. д. «Знайти квадрат числа» і «піднести число до другого степеня» одне й те саме.

5). Слова «омоніми» - «квадрат» і «куб» (квадрат числа і квадрат, як геометрична фігура, аналогічно і куб).

6). При обчисленні квадратів окремих чисел можна користуватися таблицею на форзаці підручника. Як користуватися нею, учні вже знають.

7). Опрацювання рубрики «Виконаємо разом» (стор. 114 – 115).

8). Проводимо підсумок вивченого:

Добуток двох рівних чисел a·а називають квадратом числа а

а2позначення; приклади – 32 = 3·3 = 9; 1002 = 100·100 = 10000

Добуток трьох рівних чисел а·а·а називають кубом числа а

а3позначення; х3 = х·х·х; 23 = 2·2·2 = 8; 103 = 10·10·10 = 1000

Обчислення квадрата ( куба)  числа називають піднесенням до квадрата ( куба) даного числа. Знайти значення виразу означає обчислити, провести обчислення виразу.

ІІІ Розв’язання вправ

В класі: № 611 – 615 (усно); 620; 621; 623; 624; 626 – 628; 631; 633; 648.

№611 (у) 52 = 25; 62 = 36; 72 = 49; 82 = 64; 92 = 81; 02 = 0.

№612 (у) а) 32 + 1 = 10; 92 + 19 = 81 + 19 = 100; б) 72 – 9 = 49 – 9 = 40; 20 – 42 = 20 – 16 = 4;

                в) 23 + 12 = 8 + 12 = 20; 33 – 23 = 27 – 8 = 19; г) 33 : 3 = 27 : 3 = 9; 42 : 8 = 16 : 8 = 2.

№613 (у) 22 = 4; 23 = 8; 32 = 9; 33 = 27; 42 = 16.

№614 (у) 23 < 32.                               

№615 (у) 33 – 52 = 27 – 25 = 2.

№620 а) 7·7 = 72; б) 13·13 = 132; в) 110·110 = 1102.

№621 а) 4·4·4 = 43; б) 35·35·35 = 353; в) 200·200·200 = 2003.

№623 1002 = 10000; 2002 = 40000; 3002 = 90000; 4002 = 160000; 5002 = 250000;

           6002 = 360000; 7002 = 490000; 8002 = 640000.

№624 112 = 121; 122 = 144; 132 = 169; 142 = 196; 152 = 225; 162 = 256; 172 = 289.

№626 32 + 52 = 9 + 25 = 34.             

 №627 (3 + 5)2 = 82 = 64.

№628 (5 + 7)2 – (52 + 72) = 144 – (25 + 49) = 144 – 74 = 70.

№631 а) 45 + 2·32 = 45 + 2·9 = 45 + 18 = 63; б) 120 - 4·52 = 120 - 4·25 = 120 – 100 = 20.

№633 (1 + 4)3 – (13 + 43) = 53 – ( 1 + 64) = 125 – 65 = 60.

№648 5см = 50мм; 50 : 10 = 5мм.

ІУ Підведення підсумків уроку. Пред’явлення домашнього завдання.  

Повертаємося до початкового прикладу та розв’язуємо його. 7·8 – 42 = 56 – 16 = 40.

Підсумок уроку.

Д/з. Опрацювати §13, виконати №622; 625; 630; 634; 649.

№622 102 = 100; 202 = 400; 302 = 900; 502 = 2500; 602 = 3600; 702 = 4900; 802= 6400; 902 = 8100.

№625 43 = 64;53 = 125; 63 = 216;73 = 343; 83 = 512; 93 = 729; 113 = 1331; 203 = 8000;303 = 27000.

№630 а) 7·8 + 42 = 56 + 16 = 72; б) 12·13 – 92 = 156 – 81 = 75.

№634 (23 + 43) – (22 + 42) = (8 + 64) – (4 + 16) = 72 – 20 = 52.

 

№649 81· (72 – а)

а) при а = 37, маємо 81· (72 – 37) = 81·35 = 2835;

б) при а = 30, маємо 81· (72 – 30) = 81·42 = 3402.

Учитися – нелегка справа,

Це не жарт і не забава!

Але я хочу вам порадити,

Як учити математику.

Щоб виконати домашнє завдання,

 Пригадай ретельно класне навчання.

 Щоб потім менше було турботи,

Переглянь записи класної роботи.

Спочатку вивчи всі означення:

Вони мають важливе значення

 Виділи для конкретної теми

Основні формули і теореми.

І щоб до істини дійти,

Їх сформулюй і доведи.

А щоб не було великої мороки,

Розбий процес на окремі кроки.

Все перевір, обдумай, обґрунтуй,

І у зошит ретельно ти занотуй.

СЦЕНАРІЙ СВЯТА ДО ДНЯ СВЯТОГО МИКОЛАЯ

1 Ведучий. Україна… Рідний край… Золота, чарівна сторона. Земля рястом заквітчана, зелом закосичена. Скільки ніжних, ласкавих слів придумали люди, щоб висловити свою любов до краю, де народились і живуть).

2 Ведучий. З давніх–давен линули по світу слова про Україну, про щирий і працьовитий народ, про її лани широкі, гаї зелені, про тихі ріки та озера. Хай сьогоднішня зустріч відкриє перед вами, друзі, розум, мудрість, щедрість, гумор нашого талановитого народу.

3 Ведучий. (за кулісами) Надворі тихо, хоч мак сій. Сизий димок невпоспіх точиться з димарів, неначе із дідусевих люльок. Ранній зимовий вечір окутав оселі терновою опинанкою. То тут, то там чути покрики криничних корб і журавлів та зрідка доноситься лункий скрип припізнілих путівників, котрі поспішають битим сніговим путів­цем до своїх домівок.

Так уже повелося, що в переддень різдвяних та новорічних свят кожен намагається вчасно повернутися додому, бо казали, хто "одіб'ється від родини, той цілий рік блукатиме манівцями..."

Село нараз поночіє. Лишень вікна покліпують яскравим освітом і жовтогарячий місяць-пастух, усміхнувшись на крайнебі, освітив безмежний овид, щоб видко було, як пасуться його отарні вівці — зорі.

Святенне почуття наповнює дитячу душу непідвладною високістю. Я поспіхом вичищаю сніжок на повстяниках і поспі­шаю до хати. Скоро до нас, тішу сам себе, завітає справжня святкова казка.

(Дівчата співають пісню.)

У ч и т е л ь| Грудень закінчує рік, а зиму з морозами починає. Сьо­годні ми познайомимося з народними святами грудня.

(Учні розповідають про свята грудня.)

1-й у ч е н ь. 1 грудня свято Платона і Романа. Платон і Роман ка­жуть зиму нам. Який був перший день грудня, така й зима буде.

2-й у ч е н ь. 4 грудня — Введенські морози ще зими не роблять. У цей день року випав пухнастий сніг і стояла тиха погода. Кажуть, як ляже зима, готуй глибокі закрома.

3-й  у ч е н ь. 7 грудня — день Святої Катерини. На святу Катери­ну ховайся під перину.

4-й учень. 9 грудня — Юр'їв день. Ведмідь в барлозі засинає, а вовки свята відзначають. У цей день стежили за погодою. Якщо вода її річці тиха — рівною буде зима, а якщо шумовита — на завірюху.

5-й учень. 13 грудня — Святий Андрій. Жінки не пекли хліб, не шили. Дівчата ворожили.

6-й учень. 5-14 грудня — святий Наум. Діти йшли до школи (за старим стилем — 1 грудня). Спочатку учень, якому вже було 9 років, отримував три стусани різкою, а потім починав вчити перші букви. Каза­ли, що прийшов Наум — час братися за ум.

7-й учень. 17 грудня — свято Варвари. Святкували тільки жінки. У цей день готували вареники з маком чи сиром. Кажуть, прийшла Варуха — бережи ніс та вуха.

   8-й учень. 18 грудня — свято Сави. На свято Савки співали, танцювали, жартували.

 

3 Ведучий. (за кулісами)

 Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко,
Не верти хвостом, а труси тихесенько,
Рівненько, гладесенько срібненьким сніжком.
Ми повибігаємо, снігу накачаємо купу за садком,
Бабу здоровенную, уночі страшенную зліпимо гуртом.
Зробим очі чорнії, рот і ніс червонії — буде, як мара,
День і ніч стоятиме, вовка проганятиме від свого двора.

 

 

(Діти танцюють український народний танець — гопак.)

9-й учень. Казали: Сава — батько зимового Миколи. Один Ми« кола — з травою, а другий — із зимою.

10-й учень. Дітям різних народів приносять у зимові дні чарівні подарунки Дід Мороз, Санта Клаус. З давніх-давен українським дітям приносить подарунки Святий Миколай. І дарунки його не прості, а небесні.

11-й учень. Темної зимової ночі напередодні 19 грудня Святив Миколай спускається на срібній мотузочці з неба на землю.

12-й учень. Сивобородий, у довгій золотій киреї з хрестом у руці. Він заходить до кожної хати і кладе чемним діточкам у черевички або під подушки свої пречудові гостинці.

13-й учень. Тим, хто не вміє поводитися, не дістається нічого, бо з неба Святий Миколай бачить кожного з вас і добре знає, хто чемний, а хто не дуже.

Учитель. Діти! Я бачу, що всі чекають на Святого Миколая. А ну, прислухайтесь... Почалася завірюха... Мабуть, Миколай до вас у гості йде...

 

(Учні 6 класу розповідають вірші)

 

Б і с е н я т к о. Куди це я залетів? Ото, скільки діточок! А чому це ви всі чемні, слухняні? Треба потупати ногами. А ну, потупайте! Треба сту­санів один одному дати! Сильніше, сильніше! От молодці, а то вчителів слухаєтесь!

Учитель. Бісенятко, вгамуйся! У нашій школі чемні і слухняні діти. Вони не вміють тупати ногами і стусанів одне одному давати. Приєднуйся до нас! Ми чекаємо Святого Миколая, бо до чемних, слухняних дітей він обов'язково приходить з дарунками.

Бісенятко. Так сюди прийде Святий Миколай? Ні, не хочу чем­ним бути! Побіжу до іншої школи, може, там з кимось поб'юся.

Учитель. Діти нашої школи не лише виховані й слухняні, вони ще й розумні. Скільки колядок, щедрівок вони знають і не злічити, нумо, малята, покажіть свої вміння.

 

 (Учні молодших класів розповідають колядки, щедрівки)

 

Учитель. Всі молодці. Тож у житті кожного настає мить, коли щоденні дорослі питання відходять на другий план і ми поринаємо в чарівний світ наших мрій і сподівань…

  Радість і сподівання на те, що в новому році наші родини будуть дружнішими, кишені – повнішими, діти – слухнянішими, батьки – здоровішими, а ми – щасливішими!

  Тому шановні гості, від щирого серця бажаємо, щоб усі ваші мрії та сподівання справдилися! І нехай жоден негаразд не заважає вам насолоджуватися життям та радіти кожній його миті!

 

 

 

Захід підготувала

Ткаченко Н. В.


Корисні посилання
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Погода
Медвин 
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright BY SAS © 2020
Створити безкоштовний сайт на uCoz